Many
of us aspire for success, yes it is one of the most powerful positive
emotions that can be described by one of us, and the word success and
describe someone as successful is one of the most beautiful descriptions
that he wishes, and be a success either public or private, that is,
perhaps for certain partially in human life or to be in all the affairs of his life and this is usually a rare thing.
In our article that we would like to focus on how to succeed in a partial study and academic achievement and application of science in general, success and academic excellence is the door to progress in the later stages in life, because Ptvoukk at the elementary level will reflect undoubtedly the primary, secondary, and especially when excel in high school it undoubtedly lead to university life full of success to extend its stages graduate in his academic life, or process, that any success will be cumulatively as long as the person has taken the causes and continued them.
One of the reasons for success and excellence in several steps of the study:
To be a foundation of academic strong from the very beginning in the levels of education, and this advice facets for parents to Araoha for their children, especially in the early stages and not wait until organized in rows junior high or high school, many of our students waking up from the Academy slumber when he arrived secondary stage and finds himself in front of a heavy burden of the academic accumulation, which is difficult for him to Atdarkh in a year or two.
That is the adoption of the style of planning and program development and objectives of the student, and should not leave himself in front of random and disorganized, but it used to be the owner of a clear vision and program regulates the time and size of accomplishment at this time, and therefore ensures its success and superiority.
That enhances the regular curriculum has either in school or university activities related link academic curriculum relationship, if the laboratory is visiting for the implementation of experiences in physics or chemistry, for example, on the ground, or that doing projects related to the study, making it the owner of the two types of project related to his studies and thus lead to the understanding of the topics better, faster and more successful.
The student must always aspire to achieve the full results in the tests and the study based on this ambition; because the consolidation of self to achieve the highest score must be up to his neighbor to achieve success, not satisfaction just a little thing, but look at what is farther and better.
كثيرٌ منّا يطمح للنجاح ، نعم إنّها من أقوى المشاعر الإيجابيّة التي يمكن أن يوصف بها احد منا ، وكلمة النجاح ووصف احدٍ ما بأنه ناجح هو من أجمل الأوصاف التي يتمنّاها ، ويكون هذا النجاح إمّا عامَاً أو خاصاً ، أي أنّه ربّما يتعلّق بجزئية معيّنة في حياة الإنسان أو أن يكون في كافّة شؤون حياته وهذا عادةً ما يكون بالأمر النادر.
في مقالنا هذا نودّ التركيز على كيفية النجاح في جزئية الدراسة والتحصيل الدراسي وطلب العلم بشكلٍ عام ، فالنجاح والتفوّق الدراسي هو باب للتقدّم في المراحل اللاحقة في الحياة ، لأنّ بتفوّقك في المرحلة الابتدائية سينعكس بلا شكّ على المراحل الإبتدائية والثانويّة ، وخصوصاً عند التفوّق في المرحلة الثانويّة فهذا بلا شكّ يقود إلى حياة جامعيّة مليئة بالنجاح تمتدّ به إلى مراحل الدراسات العليا وفي حياته الأكاديمية أو العملية ، أي أنَّ النجاح سيكون تراكمياً ما دام الشخص قد أخذ بأسبابه واستمرّ عليها.
ومن أسباب تحقيق النجاح والتفوّق في الدراسة عدّة خطوات :
أن يكون التأسيسُ الاكاديمي قويّاً منذ البداية الأولى في المراحل التعليمية ، وهذه نصيحةٌ أوجّهها للآباء والأمهات ليرعوها لآبنائهم خصوصاً في مراحل مبكّرة ولا ينتظروا حتّى ينتظم في الصفوف الاعدادية أو الثانوية ، فكثير من أبنائنا الطلبة يستفيق من غفوته الأكاديمية عند وصوله لمرحلة الثانوية ويجِد نفسه أمام عبء ثقيل من التراكم الدراسي الذي يَصعُب عليه أن يتداركه في سنة أو سنتين.
أن يتم اعتماد اسلوب التخطيط ووضع البرامج والأهداف للطالب ، ولا ينبغي لهُ أن يترك نفسه امام العشوائية وعدم التنظيم ، بل عليه أن يكون صاحب رؤية واضحة وبرنامج ينظّم الوقت وحجم الإنجاز في هذا الوقت ، وبالتالي يضمن نجاحه وتفوقه.
أن يعزّز البرامج الدراسيّة المنتظمة لديه سواء في المدارس أو الجامعات بنشاطات ذات علاقة وصلة بالمناهج الاكاديمية ، كأن يزور المختبر لتنفيذ التجارب التي مرّت به في الفيزياء أو الكيمياء مثلاً على أرض الواقع ، أو أن يقوم بعمل مشاريع تتصل بالدراسة ممّا يجعله صاحب مشروع نوعيّ يتّصل بدراسته وبالتالي يؤدّي إلى فهمه للمواضيع بشكل أفضل وأسرع وانجح.
على الطالب أن يّطمح دائماً لتحقيق النتائج الكاملة في الإختبارات ويقوم بالدراسة بناءا على هذا الطموح ؛ لأنّ توطيد النفس على تحقيق أعلى الدرجات لا بُدّ وأن يصل بصاحبه إلى تحقيق النجاح ، وليس الرضا فقط بالأمر القليل ، وإنّما النظر إلى ما هو أبعد وأفضل.
In our article that we would like to focus on how to succeed in a partial study and academic achievement and application of science in general, success and academic excellence is the door to progress in the later stages in life, because Ptvoukk at the elementary level will reflect undoubtedly the primary, secondary, and especially when excel in high school it undoubtedly lead to university life full of success to extend its stages graduate in his academic life, or process, that any success will be cumulatively as long as the person has taken the causes and continued them.
One of the reasons for success and excellence in several steps of the study:
To be a foundation of academic strong from the very beginning in the levels of education, and this advice facets for parents to Araoha for their children, especially in the early stages and not wait until organized in rows junior high or high school, many of our students waking up from the Academy slumber when he arrived secondary stage and finds himself in front of a heavy burden of the academic accumulation, which is difficult for him to Atdarkh in a year or two.
That is the adoption of the style of planning and program development and objectives of the student, and should not leave himself in front of random and disorganized, but it used to be the owner of a clear vision and program regulates the time and size of accomplishment at this time, and therefore ensures its success and superiority.
That enhances the regular curriculum has either in school or university activities related link academic curriculum relationship, if the laboratory is visiting for the implementation of experiences in physics or chemistry, for example, on the ground, or that doing projects related to the study, making it the owner of the two types of project related to his studies and thus lead to the understanding of the topics better, faster and more successful.
The student must always aspire to achieve the full results in the tests and the study based on this ambition; because the consolidation of self to achieve the highest score must be up to his neighbor to achieve success, not satisfaction just a little thing, but look at what is farther and better.
كثيرٌ منّا يطمح للنجاح ، نعم إنّها من أقوى المشاعر الإيجابيّة التي يمكن أن يوصف بها احد منا ، وكلمة النجاح ووصف احدٍ ما بأنه ناجح هو من أجمل الأوصاف التي يتمنّاها ، ويكون هذا النجاح إمّا عامَاً أو خاصاً ، أي أنّه ربّما يتعلّق بجزئية معيّنة في حياة الإنسان أو أن يكون في كافّة شؤون حياته وهذا عادةً ما يكون بالأمر النادر.
في مقالنا هذا نودّ التركيز على كيفية النجاح في جزئية الدراسة والتحصيل الدراسي وطلب العلم بشكلٍ عام ، فالنجاح والتفوّق الدراسي هو باب للتقدّم في المراحل اللاحقة في الحياة ، لأنّ بتفوّقك في المرحلة الابتدائية سينعكس بلا شكّ على المراحل الإبتدائية والثانويّة ، وخصوصاً عند التفوّق في المرحلة الثانويّة فهذا بلا شكّ يقود إلى حياة جامعيّة مليئة بالنجاح تمتدّ به إلى مراحل الدراسات العليا وفي حياته الأكاديمية أو العملية ، أي أنَّ النجاح سيكون تراكمياً ما دام الشخص قد أخذ بأسبابه واستمرّ عليها.
ومن أسباب تحقيق النجاح والتفوّق في الدراسة عدّة خطوات :
أن يكون التأسيسُ الاكاديمي قويّاً منذ البداية الأولى في المراحل التعليمية ، وهذه نصيحةٌ أوجّهها للآباء والأمهات ليرعوها لآبنائهم خصوصاً في مراحل مبكّرة ولا ينتظروا حتّى ينتظم في الصفوف الاعدادية أو الثانوية ، فكثير من أبنائنا الطلبة يستفيق من غفوته الأكاديمية عند وصوله لمرحلة الثانوية ويجِد نفسه أمام عبء ثقيل من التراكم الدراسي الذي يَصعُب عليه أن يتداركه في سنة أو سنتين.
أن يتم اعتماد اسلوب التخطيط ووضع البرامج والأهداف للطالب ، ولا ينبغي لهُ أن يترك نفسه امام العشوائية وعدم التنظيم ، بل عليه أن يكون صاحب رؤية واضحة وبرنامج ينظّم الوقت وحجم الإنجاز في هذا الوقت ، وبالتالي يضمن نجاحه وتفوقه.
أن يعزّز البرامج الدراسيّة المنتظمة لديه سواء في المدارس أو الجامعات بنشاطات ذات علاقة وصلة بالمناهج الاكاديمية ، كأن يزور المختبر لتنفيذ التجارب التي مرّت به في الفيزياء أو الكيمياء مثلاً على أرض الواقع ، أو أن يقوم بعمل مشاريع تتصل بالدراسة ممّا يجعله صاحب مشروع نوعيّ يتّصل بدراسته وبالتالي يؤدّي إلى فهمه للمواضيع بشكل أفضل وأسرع وانجح.
على الطالب أن يّطمح دائماً لتحقيق النتائج الكاملة في الإختبارات ويقوم بالدراسة بناءا على هذا الطموح ؛ لأنّ توطيد النفس على تحقيق أعلى الدرجات لا بُدّ وأن يصل بصاحبه إلى تحقيق النجاح ، وليس الرضا فقط بالأمر القليل ، وإنّما النظر إلى ما هو أبعد وأفضل.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق